Heeft u een klacht?

Marlon – Beeldende vaktherapie vindt het belangrijk dat de geboden zorg van goede en persoonlijke kwaliteit is. Dus ook wanneer u een klacht heeft, kunt u bij mij terecht.
Met ingang van 1 januari 2017 voldoet Marlon – Beeldende vaktherapie aan de eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) gesteld zijn. Graag leg ik kort uit wat dit voor u betekent.

Klachtenfunctionaris
Het kan voorkomen dat u als cliënt van Marlon – Beeldende vaktherapie een klacht heeft over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat u deze klacht rechtstreeks met mij bespreekt. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden, dan bied ik u aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris,  Quasir. Dit kan zowel via telefoon, als brief of e-mail.

Geschilleninstantie
Indien de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leidt, heeft u de mogelijkheid u tot de onafhankelijke geschilleninstantie Stichting Zorggeschil te wenden. Dit kan alleen na het doorlopen van het eerste traject. De geschilleninstantie Stichting Zorggeschil is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Eventueel kan ook een schadeclaim worden toegekend.

Contact
Zowel de klachtenregeling, klachtenfunctionaris als de geschilleninstantie van Stichting Zorggeschil zijn te bereiken via info@zorggeschil.nl. Een klacht ter attentie van de klachtenfunctionaris kunt u via het formulier op de website van Stichting Zorggeschil indienen.
Het klachtenreglement van Stichting Zorggeschil, dat als basis voor de klachtenprocedure van Marlon – Beeldende vaktherapie zal gelden, is via deze link in te zien. Voor een overzicht van de te ondernemen stappen raad ik u deze infographic aan.
Heeft u vragen over de klachtenprocedure, neem gerust contact met mij op.

 

Aangesloten partijen rondom de klachtenprocedure van Marlon – Beeldende vaktherapie: